top of page

SECONDARY

ACADEMICS

section guide

secondary

message from principal

Anastasia

Myra

S.Sos., S. Pd., M.Hum.

IMG_0050_edited.jpg

SCP Secondary facilitates the needs of early teenage learners by integrating the learning methods and activities which are designed to prepare them for higher education. We emphasise on real involvement and character building to construct initiative, innovativeness and collaborativeness. We also encourage students to make valuable contributions to their communities and develop basic entrepreneurial skills.

SMP SCP memfasilitasi kebutuhan pelajar remaja usia dini dengan mengintegrasikan metode dan kegiatan pembelajaran yang dirancang untuk mempersiapkan mereka menuju pendidikan tinggi. Kami menekankan pada keterlibatan nyata dan pembangunan karakter untuk membangun inisiatif, inovasi dan kolaboratif. Kami juga mendorong siswa untuk memberikan kontribusi yang berharga bagi komunitas mereka dan mengembangkan keterampilan kewirausahaan dasar.

PROGRAM OVERVIEW

tinjauan program

Age Levels

  • Grade 7: 12 - 13 years

  • Grade 8: 13 - 14 years

  • Grade 9: 14 - 15 years

Concept-Based Approach

Pendekatan Berbasis Konsep

​

The Concept-Based Approach allows teachers to base their instructions on concepts thus expecting children to learn more than just facts. During a concept-based unit of study, children are given many examples of concepts wherein they will be able to notice common elements. Eventually, children will form generalizations through guided discussions which are carefully planned.

Pendekatan Berbasis Konsep memungkinkan guru untuk mendasarkan instruksi mereka pada konsep sehingga mengharapkan anak-anak untuk belajar lebih dari sekedar fakta. Selama unit pembelajaran berbasis konsep, anak-anak diberikan banyak contoh konsep di mana mereka akan dapat melihat elemen umum. Pada akhirnya, anak-anak akan membentuk generalisasi melalui diskusi terpandu yang direncanakan dengan cermat.

​

Project-Based Approach

Pendekatan Berbasis Proyek

​

The Project-Based Approach seeks to engage children's minds in ways that further their understanding of their own experiences and environment. This approach often allows children to consolidate their learning on a particular topic. This is a collaborative and yet independent study with facilitated and guided project activities consisting of investigations, constructions, and exploration. 

Pendekatan Berbasis Proyek berusaha untuk melibatkan pikiran anak-anak dengan cara yang meningkatkan pemahaman mereka tentang pengalaman dan lingkungan mereka sendiri. Pendekatan ini sering memungkinkan anak-anak untuk mengkonsolidasikan pembelajaran mereka pada topik tertentu. Ini adalah studi kolaboratif namun independen dengan kegiatan proyek yang difasilitasi dan dipandu yang terdiri dari investigasi, konstruksi, dan eksplorasi.

​

Character Building

Pembentukan Karakter

​

Character education is one of the major concerns of Sekolah Cita Persada. The pursuit of excellence can only be achieved when there is a positive transformation in the building of character of every student. Our ideals are to reach the realisation of our philosophy.

Pendidikan karakter merupakan salah satu perhatian utama Sekolah Cita Persada. Mengejar keunggulan hanya dapat dicapai bila ada transformasi positif dalam pembentukan karakter setiap siswa. Cita-cita kami adalah mencapai realisasi filosofi kami.

COURSEWORK

SUBJECTS

CORE

  • Religion

  • Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan

  • Bahasa Indonesia

  • English

  • Mathematics

  • Sciences

SUPPLEMENTARY

  • Social Studies

  • Digital Literacy

  • Physical and Health Education

  • Sunda Literature

  • Mandarin

  • Music

  • Art and Craft

  • Pramuka

  • Character 

SAMPLE SCHEDULE

Circle Time/Morning Assembly

07:45 - 08:00

Entrepreneurship

08:00 - 08:40

Entrepreneurship

08:40 - 09:20

Music

09:20 - 10:00

Snack/Reccess

10:00 - 10:25

English

10:25 - 11:05

Bahasa

11:05 - 11:45

Lunch

11:45 - 12:45

Bahasa

12:45 - 13:25

Art & Craft

13:25 - 14:05

Art & Craft

14:05 - 14:45

​

​
bottom of page